Kävästiin viikonloppuna pikaisella lapin rundilla Levin Rock Café Wanha Hullu Porossa ja Kittilän Veresrokissa. Reissu meni rutiinilla, vaikka viikonloppu oli työntäyteinen – ehti meillä olla hauskaakin!

Menoa ja meininkiä kohteessa Levi Hulluporo (Rock Cafe Wanha Hulluporo)

Woyzeck villitsi Levin Rock Café Wanha Hullu Porossa 4.7.2014.

Perjantaiaamuna Masturpo kurvaili Muhokselle hakemaan Ranea jo klo 7… hieman myöhässä hypättiin muiden jo odotellessa bussiin kahdeksan jälkeen. Pudasjärvellä pysähdyttiin etukäteen sovittuun tapaamiseen Iijokiseudun toimittajan kanssa. Tarjosimme toimittajalle aamukahvit bussissa, rupateltiin hetki mukavia ja jatkettiin matkaa kohti Kittilää, jonne päästiin hyvissä ajoin kahden jälkeen.

Perjantaina rakennettiin Veresrokin lavan tekniikka aikataulussa klo 18 mennessä, pari tuntia päikkäreitä bussissa (paitsi CREW joka hoiti siis koko vkl:n Vereksen tekniikan) ja klo 20 lähdettiin suuntanan Levi Hulluporo. Pikainen huoneiden vastaanotto ja päivän toinen roudaaminen ja lavan rakentaminen. Meillä oli tosiaan mukana kaksi PA:ta ja osa backlinestakin tuplana. Mutta loistava CREW hoiti homman kotiin ja myös Levin illan lava saatiin nopeasti aikataulussa valmiiksi. Ennen keikkaa nopeat palauttavat ja sitten vkl:n ensimmäinen keikautus. Keikka oli kova (tietenkin), mutta yleisöä olisi mahtunut paikalle enemmänkin. Mutta eipä se menoa hidastanut, meininki oli hillitön. Kiitos baarille, henkilökunnalle ja paikalla olleelle yleisölle – mukavaa oli!!!

Lauantaina oli vähän leppoisampi päivä aikataulullisesti, toki hommaa oli kun purettiin ja pakattiin perjantain setti bussiin ja siirrettiin se Kittilään. Veresrokin lavalle rakennettiin Woyzeckin keikkasetin valaistus ja tehtiin soundcheck ennen kuin festareiden toinen päivä starttasi. Woyzeck esiintyi festareiden pääesiintyjänä myöhemmin lauantain kääntyessä sunnuntaille.

Lauantaiaamupäivänä osa Urpoista käytti firman virkistäytymispäiväoption käymällä laskemassa kesäkelkkaradan Levin huipulta. Otettiin tietoinen riski ja maksettiin viidelle rohkealle pääsylippu kelkkaradalle… loput virkistäytyi valitsemallaan vaihtoehtoisella tavalla esim. lenkkeillen, kuntosalilla tai pyöräillen. Kelkkaradalta saatiin hyvät vauhdit iltapäivään ja Ämmilän maittavan lounaan jälkeen hypättiin bussiin ja pyyhkästiin Kittilään.

Lauantai-ilta meni soundcheckin jälkeen keikkaa odotellessa. Bussissa katsottiin leffoja, eilistä keikkanauhaa, pelattiin tuppea ja otettiin pari oluttakin. Välillä piipahdettiin pihalla katsomassa erinomaisia bändejä ja taputtelemassa CREW:n jätkiä olkapäille. Ilta vierähti leppoisasti ja nopeasti, sitten koitti showtime ja Urpot rynni lavalle. Keikka oli kova (tietenkin) ja paikalla ollut yleisö nautti ja osa nuorisosta uskaltautui jopa lavan eteen bilettämään vähintäänkin hysteerisesti. ”Kittilän nuoriso rakasti teitä”, kuului joku kommentoivan keikan jälkeen.

Keikan jälkeen nopea palautuminen maanpinnalle ja lavan purkaminen alkoi. Lava oli purettu tuttuun tapaan alta aikayksikön ja bussin pakkaaminen alkoi. Pian bussi oli pakattu, vielä kiittelyt loistavasta festivaalista jälleen kerran suuren työn tehneille järjestäjille. Urpot bussiin ja kohti Levin majoitusta. Pikainen piipahdus Kittilän paikallisen terassille ja sitten Levin Rock Café Wanha Hullu Poroon, jossa olimme edellisenä iltana keikalla. Vanhoilla crediteillä päästiin sisään ohi portsareiden. Tiski täyteen valkovenäläisiä ja pienet nousut ennen nukkumatin vierailua.

Sunnuntaina aamupalalla oli yllättävänkin virkeän näköisiä Urpoja – huumori lensi edelleen. Aamupalan jälkeen vielä pikainen majoituksen tyhjennys, Urpot bussiin ja auton keula kohti Oulua! Kuski Henkka ajaa hurautti Ouluun ja Urpot nukkui / rötväili sohvaryhmillä… viikonlopun kovin sankari, ääniteknikkomme Rane, nautiskeli muutaman oluen – muilla taisi maistua enemmän vissy. Bussin mikro kilahti satunnaisesti, taukoja ei pidetty – Henkka supersankarimme kurvaili meidät jälleen kerran turvallisesti kotiin. Oulussa bussin tyhjennys varastolle ja Urpot päästettiin kesälaitumille muutamaksi päiväksi… seuraavana viikonloppuna vuorossa Pudasjärven keikka.

Kiitos kaikille mukana olleille ja pikkasen myös Pepelle joka nautti gintonikkeja pikkurilli pystyssä allasbaarilla Välimeren maisemissa. Iso kiitos myös hengessä mukana olleille ZR:n pojille.

Kiitos Promorent turvallisesta keikkakyydistä, kiitos Rock Café Hullu Poro ja Veres rokki 2014. Nähdään taas!!! 🙂

-Urpo-

Woyzeck Levi Hulluporo ja Kittilän Veres 2014 - huikee minirundi!